Over ons
Van grootvader Wieke naar vader Henny naar zoon Roel. Met schouders eronder en hard doorwerken is deze familie al bijna 75 jaar actief met het bezorgen aan huis. In onderstaande tijdslijn zie je hoe dat "Hermans-DNA" van generatie op generatie wordt doorgegeven.
1946
Net na de oorlog beginnen Wieke en Mies Hermans een groentewinkel aan de Heuvelstraat in Volkel. Ze moeten kei hard werken: Mies maakt de groente schoon en zorgt voor de 10 kinderen en Wieke gaat met paard en kar de groenten verkopen.
1953
De bedrijfsacitviteiten worden uitgebreid met de verkoop van zuivel. Het is vanzelfsprekend dat alle kinderen meehelpen met het bedrijf totdat ze trouwen. De oudste kinderen rijden rond op de bakfiets om het zuivel te venten en Wieke Hermans verkoopt met paard en kar de groenten.
1955
Er wordt een Borgward vrachtwagen aangeschaft voor de verkoop. Dat is zeer bijzonder voor deze tijd. Wieke Hermans ontvangt van firma Borgward zelfs een gouden horloge omdat hij maar liefs 100.000 km gereden heeft.
1970
Naast alle drukte thuis begint Mies Hermans een groentewinkel op de camping de Heische Tip in Zeeland. Dit doet ze voor een periode van vijf jaar.
1971
De bedrijfsactiviteiten worden verder uitgebreid. Wieke Hermans koopt twee elektrische winkelwagens en gaat voortaan het complete assortiment aan levensmiddelen verkopen.
1972
De tweeling Henny en Peter zijn 15 jaar oud. Ze gaan beide volledig met het bedrijf meewerken want volgens vader leren ze toch niets meer op school.
1978
Wieke Hermans (65 jaar) vindt het een mooi moment dat Henny (21 jaar) de zaak overneemt. Omdat Henny geen tijd heeft om te leren gaat Bets (waarmee hij in ondertrouw is) voor hem het middenstandsdiploma halen.
Bets doet de administratie en zorgt voor de winkel aan huis. Henny is zes dagen in de week in de weer met venten. De spreuk op zijn winkelwagen is "Graag gebracht".
1999
De tijd verandert. De meeste mensen kopen de boodschappen in de supermarkt en familie Hermans ziet de klantenkring vergrijzen. Ze kopen een vrachtwagen om voor feestjes drank te verkopen. Rien Schouten helpt mee met bezorgen.
2005
De verkoop van drank voor feestjes loopt goed. Het is een uniek en klantgericht concept: Drank wordt gekoeld geleverd en de klant betaalt alleen wat is verbruikt. Er wordt een website gebouwd en de naam "Cool Feestje" wordt geboren.
2007
Henny maakt zijn laatste ronde met de elektrische winkelwagen en besluit om alleen met Cool Feestje verder te gaan. Hij komt zelfs in het nieuws bij RTL-4.
2016
Het gaat zo goed met Cool Feestje dat zoon Roel vader Henny in de avonduren en het weekend mee gaat helpen.
2017
Om de bestellingen op tijd te kunnen blijven bezorgen wordt een tweede vrachtwagen aangeschaft. Ook komt er een nieuwe website. Vanaf nu kunnen de klanten digitaal bestellen.
2018
Roel en Kim Hermans nemen Cool Feestje over van Henny en Bets Hermans.
2019
Het bedrijf groeit door en op de Heuvelstraat is te weinig ruimte. Roel vindt op de Frontstraat in Uden een bouwblok voor een nieuwe bedrijfshal. Roel heeft jarenlang op de bouw gewerkt. Deze kennis en ervaring zet hij in bij de bouw van de nieuwe hal.
2020
De nieuwe bedrijfshal wordt in gebruik genomen. En Kim neemt de administratie over van Bets.